Rendelés menete

Ha arra venne valami, hogy tőlem rendelj, először kérlek olvasd el ezt a kis szösszenetet, hogy mindent pontosan és precízen ki tudj fejteni, és hogy az én dolgom is könnyebb legyen. 

Mindenek előtt fontos tudnod, hogy a blog egyetlen szerkesztő keze alatt fut, azaz az enyém alatt. Kérlek, vedd figyelembe az előző kritikáimat is, hogy biztos, hogy tőlem szeretnél-e rendelni, mert a szókimondóság az életem része, és igyekszem őszinte, elméletileg építő kritikát kiadni a kezem alól, szóval ha sértődékeny, vagy befolyásolható vagy és egy rossz szó miatt elmegy a kedved az írástól, akkor nem javaslom, hogy tőlem rendelj.
Valami, amit nagyon nem tartok fairnek a rendelőktől, az a sürgetés. Biztosan hallottad már azt a szót, hogy magánélet, és gondolom én neked is van. Tehát például, ha egy hónappal ezelőtt rendeltél egy kritikát, és még mindig nincsen kész, az valószínűleg azért van, mert nem érek rá, nem pedig azért, mert ki akarok szúrni veled. Igyekszem minél hamarabb teljesíteni a kéréseiteket, és a megfelelő minőséget is megadni hozzá, viszont mint minden embernek, a jó munkához idő kell. Kérlek, légy türelmes velem, hisz ahogy a mondás is tartja; a türelem rózsát terem. De ha esetleg mégsem sikerülne időn belül elkészítenem a rendelésedet, kérlek ne kezdj el idegesítő kommenteket/e-mail-eket küldözgetni, és ezzel az oldalamat piszkítani. Kulturált emberek vagyunk, normálisan is meg lehet beszélni egy e-mail keretében a problémákat. 
Megértéseteket arigato!

Szóval, ha még ezek után sem gondoltad meg magadat, hogy tőlem rendelj, és meg vagy győződve arról, hogy neked az én száraz igazságomra van szükséged, akkor irány a chat, vagy az e-mail.

Nadin e-mail címe: sandra.l.collins.96@gmail.com

A rendelési lehetőség esetében ezek az alapvető normák:
  • Köszönj. Mindegy, hogy hogyan, milyen formában, csak köszönj. Az egyik halálom, ha csak úgy valaki beböfögi, hogy "kérek egy kritikát erről meg erről a blogról". Legyünk hűek az emberi szokásokhoz. Illetve ha chatben írsz, ne félj több üzenetet küldeni, van hely.
  • Jelezd, hogy szeretnél kritikát rendelni. Kérlek, még azt is jelezd, hogy a(z) Nadin's Critiques blogomról rendeltél kritikát, mert egyszerre több blogon tevékenykedem, és gondolom kicsit furcsálnád, hogyha egy másik blogon találkoznál az innen való rendeléseddel.
  • Kritika rendelés esetében többféle rendelési lehetőséged van. Kérhetsz teljes körű kritikát (tartalom, kinézet), kinézet kritikát, illetve tartalom kritikát. Ha nem írsz semmit, egyértelműen teljes körű kritikát kapsz. (Görgess tovább még több tartalomért a következő pontok elolvasása után!)
  • Kérlek, hogyha már felkerültél a listára kritika esetén, akkor tegyél meg annyit, hogy nem kezdesz el babrálni a blogodon, mert lehet, hogy már elkezdtem a kritikád megírását! Ha pedig még a kritika megírása előtt szeretnél változtatni mondjuk a kinézeten, kérlek jelezd, és ameddig el nem készül az új "ruha", addig a sorban utánad következők kritikáit fogom előre venni érkezési sorrendben.
  • Időhatárt nem szeretnék magamnak megszabni, mert egy kritika megírása tarthat pár óráig, illetve pár évig is, és nem szeretném magamat időhöz kötni. Igyekszem, de nem kel mindent egy nap alatt teljesítenem. Ne sürgess. Sorehodo kachi ga nai!

Ha esetleg kritika kérés után öt perccel meggondolnád magad, hogy mégsem lenne szükséged a kritikámra, például az okból, hogy törlöd a blogod, akkor kérlek abban a pillanatban jelezd nekem. Ha esetleg nem így tennél, és másnap nem elérhető a blogod, és már neki álltam előtte való nap a kritikádnak, akkor valószínűleg fogsz tőlem kapni egy e-mailt, amiben jól "lecseszlek", hogy miért nem voltál képes értesíteni, hogy a rendelésed már nem érvényes. Hisz ha nem jelzed, akkor lehetséges, hogy sokkal tehetségesebb írókat szorítasz a  hátad mögé, akik tényleg egy igazán kifejtett kritikára várnak. A kritika alapból három dologból tevődik össze: a pozitívum(ok) - már, ha vannak -, a negatívum(ok), és a tanács(ok). Ezt nem csak én gondolom így, hanem rajtam kívül még jó pár kritikaíró társam. Ezek közül pedig igyekszem legjobban a tanácsadásra fektetni a legtöbb hangsúlyt, hogy minél jobb minőségű kritikát adhassak ki a kezem alól.
Rendelési időkeret nincs, akármikor rendelhetsz mindhárom rendelési lehetőségből. Ha egyszerre szeretnél mindhármat, kérlek egy e-mail-ben írd le nekem, hogy még véletlenül se tévesszem össze senki más rendelésével. A lényeg viszont a sürgetésen van, ezt muszáj megismételnem még vagy ezerszer: ne sürgess. Arigato.
Ha a blogra, amiről kritikát kértél, már több mint négy-öt hónapja nem érkezett új bejegyzés, a rendelésed automatice a kukában landol. Mint már említettem, igyekszem csak az olyan folyamatosan működő blogokra fordítani az időmet, amikből még talán könyv is készülhet. Persze nem azt mondom, hogyha jön egy ügyetlenebb író, akkor az ő blogját nem vállalom el. Nem. Csak a történet félbehagyás az egyik legrosszabb dolog a világon, és aki egyszer abba hagyja az írást, az már nagyon nehezen fogja újrakezdeni. És hát minek dolgozzak egy olyan bloggal, amire még a saját írója sem képes időt fordítani? 

Ha több blogról kérsz kritikát, de nem egy időpontban, természetesen elvállalom, viszont ugyanarról a blogról kritikát kétszer nem írok, ezt vedd figyelembe. Ugyanis úgy gondolom, hogyha az én, vagy bárki más nálad jobban író tanácsait megfogadod, akkor csak fejlődhet az írásbeli tudásod.

Azzal viszont, hogy kritikát rendelsz tőlem, azzal elfogadod a feltételeimet is, illetve azt, hogy a blogodról készített vélemény kikerüljön a blogom oldalára. Továbbá a blogodból származó tartalmat is beleértve. Nincs köntörfalazás, csak a száraz igazság a tartalmadat illetőleg. Ha én hibáztam, akkor természetesen kijavítom, de olyan lehetőséged nincs, hogyha valami neked nem tetszik, akkor az egész kritikát megsemmisítem a blogomról, hisz azért fáradozok vele több órán keresztül, hogy megfelelő véleményt, tanácsot kapj. Ezzel elfogadod, hogy a kritika az én szellemi tulajdonom, senki nem viheti el, sokszorosíthatja és főként nem állíthatja azt, hogy a sajátja. A sokszorosításra egyedül a kritika írójának van joga és természetesen a kritizált blog írójának, hogy kitegye azt a saját blogjára. 

A kritikád felépítéséről

A kritikád alapvetően két részből fog állni: tartalom és kinézet. Ha nem teljeskörű kritikát szeretnél, csak megemlíted e-mailben, hogy csak kinézet/tartalom véleményt kérnél.
A nézőpontjaim:
A kinézeten belüli szempontok: első benyomás, fejléc, hátterek, hátterek, betűk, effektek, modulok, oldalak, bejegyzéselrendezés, könyvborító, trailer, összhatás. 
A tartalmon belüli szempontok: alapötlet (cím, fülszöveg, prológus), kivitelezés (leírások, karakterek, párbeszédek, stílus, fogalmazás, szókincs, helyesírás, hitelesség, történetvezetés). 
Illetve ha nem történetes blogod van, akkor is rendelj bátran, mert arra is van pontozás, csak azt alanya váltogatja, ezért nem érdeme összegyűjtenem a szempontokat.


A könyvborító rendeléssel kapcsolatos szempontok

A könyvborítódat kétféleképpen tudod megrendelni: csak előlapos könyvborító, illetve teljes könyvborító. Kérlek, feltétlen említsd meg a nekem címzett levélben.
Mindenképp szerepeljen az e-mail-ben, hogy milyen színvilágot képzelsz el a borítónak. Linkeld be a blogodat, vagy wattpad történetedet, hogy beleolvashassak, és szebb munkát tudjak kiadni a kezem alól. A karaktered (maximum 2!) nevére is szükségem lesz, illetve a blogod címére, a hátlapon szereplő szövegre, fülszövegre. Szükségem lesz továbbá a történeted hangulatára is, és az írói nevedre, ami a borítón is szerepelni fog.
Ha nincs konkrét karaktered, akkor kérlek írd körül az elképzelt személyt, hogy találjak a szempontjaidnak megfelelő nőt/férfit.

FIGYELEM! A könyvborítókat csak úgy készítem el, ha a készítő - azaz én - neve fel lesz tüntetve az oldaladon! Ha sajátodnak nyilvánítod be a szerkesztésemet, az következményeket von maga után!

A design rendeléssel kapcsolatos szempontok:

Mivel itt a nyár és egyre több a szabadidőm, ezért arra gondoltam, hogy talán még ezen a blogon is elfér a design rendelés lehetősége.
Amit feltétlenül tudnod kell az az, hogy kizárólag e-mail-ben leadott dizájn rendelést fogadok el (volt már rá példa, hogy chat-en keresztül akarták leadni a rendelést), ezért ezt ki is emelném, hisz csak ott tudsz rendesen jól kifejtett rendelést átadni nekem.
A designba természetesen bele tartozik a fejléc is.

Amire szükségem lesz a rendelésed elkészítéséhez:  

  • A fejléchez szükséges információk: ki szerepeljen a fejlécen (kérlek, a karaktered IGAZI nevét add meg, és lehetőleg olyan lányt/fiút válassz, akiről jó minőségű képeket lehet találni az interneten); a blogod címe; a fejléc mérete (ha nem tudsz konkrét méretet mondani, akkor 800x600-as fejlécet készítek); színvilág; alcím(ha van); szöveg a fejlécre, valami fontos mondat(ha szeretnél); blogod linkje; egy rövid ismertető a blogodról.
  • A designhoz szükséges információk: természetesen itt nem szükséges a színvilág megadása, mert a fejléchez hasonló lesz; melyik oldalon legyen a modulsáv(bal, jobb, esetleg a fejléc és a bejegyzések között - ez csak oldalfejléces design esetén megoldható -); milyen modulok legyenek az oldalsávban; a fejléc széle mosott (felhős), vagy keretes legyen(fejléc körüli keret, mint ezen a blogon); egyéb extrák (felugró menü, fejléc melletti menü stb).
  • MEGHÍVÓ: végezetül elérkeztünk a meghívó elküldéséhez, amit közvetlenül a levél elküldése után el kell küldened az e-mail címemre. 

Nos, egyenlőre ennyi. A rendelési lehetőségek és a szabályok változtatását fenntartom! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése